Suplementy

Jak si udělat vlastní nakopávač?

Autor: |

Nakopávače jsou pro všechny silové sporty velmi vhodné a mají své opodstatnění, ale zároveň se nejedná o záležitost za pár desítek korun. A právě proto se na nás velmi často obracíte s dotazem, jak si vyrobit nakopávač doma. V tomto článku Vám proto přinášíme odpověď. 

Vyrobit si vlastní nakopávač není totiž vůbec složité. Stačí nakoupit ingredience, smíchat je a domácí předtréninkovka je na světě. Pojďme si ze všeho nejdříve představit ty nejpoužívanější a nejefektivnější složky kvalitních doplňků. 

Hlavní ingredience pro vlastní nakopávač:

1. Citrulin

Na prvním místě by neměl chybět citrulin.

Ten totiž urychluje recyklaci čpavku a podílí se i na recyklaci laktátu, čímž oddaluje svalovou únavu při tréninku. Zároveň ale dokáže také posílit imunitní systém, stimulovat energii ATP a rozšířit cévy. Právě rozšířením cév se do svalů dostane větší množství kyslíku a svaly jsou tak více napumpované.

To se v konečném důsledku projeví i na lepším nárůstu svalové hmoty. Bylo prokázáno, že pro optimální efekt postačí 3 gramy před každým tréninkem. 

L-Citrulin v instantní formě můžete koupit např. na shop.kulturistika.com
Zkontrolovat cenu
A jak je na tom arginin?
O poznání levnější volbou než citrulin je právě arginin. Ovšem jak zmiňujeme v našem článku citrulin pod drobnohledem, jeho účinky jsou také výrazně slabší.
Arginin se v těle totiž rozloží na ornitin a kyselinu močovou dříve, než se stihne plně absorbovat, ovšem citrulin se na arginin teprve rozloží, čímž mu dá více času na maximální uvolnění do organismu.

2. Beta Alanin

Druhou nepostradatelnou složkou v každém předtréninkovém suplementu je Beta Alanin

Při pravidelném užívání zaznamenáte nárůst síly i vytrvalosti a oddálení pocitu únavy při svých trénincích. Pro zlepšení výkonu se doporučují 2 gramy beta alaninu před výkonem. Pokud ale chcete dosáhnout maximálních výsledků, užívejte před každým tréninkem 4-5 gramů.

Instantní Beta Alanin můžete koupit např. na shop.kulturistika.com
Zkontrolovat cenu

3. Kreatin

Naši trojici nejdůležitějších surovin pro výrobu domácí předtréninkovky uzavírá kreatin, který je podle mnohých vědeckých studií i zkušeností sportovců vůbec nejdůležitějším a nejúčinnějším suplementem. Kromě toho, že zvyšuje sílu a zlepšuje nárůst svalové hmoty také podpoří svalovou vytrvalost, umožní delší a intenzivnější trénink (protože kreatinfosfát slouží jako zdroj energie) a v neposlední řadě také zlepší regeneraci.Málo známým, ale zato velmi překvapivým faktem je i to, že kreatin u starších mužů dokázal zlepšit mineralizaci kostí, jak prokázaly některé výzkumy.

Před tréninkem bohatě postačí 3-6g, ale pokud by vás zajímalo i cyklování kreatinu, určitě doporučuji přečíst si náš samostatný článek o dávkování kreatinu.

TIP: Výběr nejlepších kreatinů na trhu 2019 najdete zde!

Další přírodní složky pro domácí nakopávač:

1. Kofein

Předchozí tři složky by měly být obsaženy v každém kvalitním předtréninkovém suplementu, protože oddálí únavu, podpoří produkci oxidu dusného a zvýší sílu. Existuje ale několik dalších přísad, které se vyplatí do domácího nakopávače použít.  A právě mezi ně patří kofein.

Kofein je alkaloid, který má velmi silné stimulační účinky. Dokáže zvýšit psychickou bdělost a zlepší koncentraci na těžký trénink. Také oddálí pocit únavy a Vy tak budete moci posouvat hranice s každým dalším tréninkem. Bohužel kofein není vhodný, pokud chodíte cvičit v pozdních večerních hodinách, protože u citlivých osob může vyvolat nespavost. Jako jednorázová dávka Vám postačí 200-250 mg kofeinu.

My doporučujeme Caffeine Max 200 od značky Czech Virus
Zkontrolovat cenu

2. Synefrin

Do stejné kategorie jako kofein patří i synefrin. Tento stimulant se získává z hořkého pomeranče a podporuje tvorbu tepla v organismu. To zajistí lepší pálení tuků, zvýšené pocení i více energie na trénink. Za zmínku stojí i cenová dostupnost, protože v porovnání s většinou ostatních látek za synefrin nezaplatíte mnoho. Bohužel i při užívání synefrinu se mohou dostavit problémy s nespavostí.

Jednorázová dávka synefrinu představuje 10 mg, ale ani při zdvojnásobení této dávky Vám nehrozí žádné nebezpečí.

Vyzkoušejte Synefrin od Extrifit - koupíte např. zde
Zkontrolovat cenu

3. Taurin

Posledním stimulantem, který Vám můžeme vřele doporučit, je taurin. Zabraňuje vyčerpání svalových zásob a pomáhá udržet bdělost na tréninku.  Vedle toho také pomáhá zadržování vitamínů A a E v těle a napomáhá správnému fungování žlučníku.

Z vlastní zkušenosti Vám doporučujeme užívat 1-3 gramy taurinu minimálně 30 minut před tréninkem

Skvěle poslouží Taurin značky Nutrend - koupíte např. zde
Zkontrolovat cenu

Samozřejmě můžete využít i mnoho dalších látek, nicméně těchto 6 složek by nemělo v žádném domácím nakopávači chybět.

Jak si nakopávač namíchat?

Když jednotlivé složky nakoupíte, nejjednodušší je vzít od každého požadovanou dávku a všechno jednoduše smíchat v šejkru (v případě instantní formy) nebo jen do sebe hodit a zapít vodou (v případě tabletek).

Ideální čas na předtréninkový suplement je 25-30 minut před výkonem, aby měly všechny účinné látky čas k úplnému vstřebání do organismu a „šlapaly“ tak na maximum.

Výhody/nevýhody vlastně vyrobeného nakopávače:

Hlavní výhodou takového domácího produktu je pak to, že znáte přesný obsah každé účinné složky a podle potřeby můžete každý den zvyšovat či snižovat obsah kterékoliv z látek. Dalším benefitem je i skvělá cena, která může vyjít klidně i na polovinu toho, co stojí „komerční“ nakopávače.

Nevýhodou je naopak chuť, která rozhodně nebude nijak příjemná. Pokud by pro Vás byla opravdu k nevydržení, můžete zkusit dochucovací tablety, kapky, případně jiné formy umělých sladidel.  

Existuje alternativa?

Pokud se Vám celý tento proces „výroby“ vlastního nakopávače zdá příliš složitý a rozmysleli jste si to, určitě existují i osvědčené nakopávače za přijatelnou cenu. Ty nejlepší na trhu jsme pro Vás seřadili v našem praktickém žebříčku, který by Vám měl výběr usnadnit.

Jak si doma udělat další suplementy:

Podobné články

Komentáře (0)

Máš dotaz? Nebo bys jen rád/a vyjádřil/a svůj názor? Pošli nám komentář.