Suplementy

Jak si udělat vlastní nakopávač?

Autor: |

Nakopávače jsou pro všechny silové sporty velmi vhodné a mají své opodstatnění, ale zároveň se nejedná o záležitost za pár desítek korun. A právě proto se na nás velmi často obracíte s dotazem, jak si vyrobit nakopávač doma. V tomto článku Vám proto přinášíme odpověď. 

Vyrobit si vlastní nakopávač není totiž vůbec složité. Stačí nakoupit ingredience, smíchat je a domácí předtréninkovka je na světě. Pojďme si ze všeho nejdříve představit ty nejpoužívanější a nejefektivnější složky kvalitních doplňků. 

Hlavní ingredience pro vlastní nakopávač:

  • Citrulin

Na prvním místě by neměl chybět citrulin.

Ten totiž urychluje recyklaci čpavku a podílí se i na recyklaci laktátu, čímž oddaluje svalovou únavu při tréninku. Zároveň ale dokáže také posílit imunitní systém, stimulovat energii ATP a rozšířit cévy. Právě rozšířením cév se do svalů dostane větší množství kyslíku a svaly jsou tak více napumpované.

To se v konečném důsledku projeví i na lepším nárůstu svalové hmoty. Bylo prokázáno, že pro optimální efekt postačí 3 gramy před každým tréninkem. 

L-Citrulin v instantní formě můžete koupit např. na Shop.kulturistika.com
Zkontrolovat cenu
  • Beta alanin

Druhou nepostradatelnou složkou v každém předtréninkovém suplementu je Beta Alanin

Při pravidelném užívání zaznamenáte nárůst síly i vytrvalosti a oddálení pocitu únavy při svých trénincích. Pro zlepšení výkonu se doporučují 2 gramy beta alaninu před výkonem. Pokud ale chcete dosáhnout maximálních výsledků, užívejte před každým tréninkem 4-5 gramů.

Instantní Beta Alanin můžete koupit např. na Shop.kulturistika.com
Zkontrolovat cenu
  • Arginin

Naši trojici nepostradatelných složek kvalitního nakopávače uzavírá Arginin.

Podílí se na tvorbě kreatin fosfátu, který dodává svalům energii v průběhu náročných tréninků, zajišťuje správný růst svalů a ještě lepší regeneraci kvůli produkci NO. Dokáže také přeměnit čpavek na močovinu, čímž chrání játra.

Ideální dávka představuje 3-5 gramů před každým tréninkem. Pro maximalizaci efektu je možné zařádit stejné množství i před spaním.

Arginin v instantní formě můžete koupit např. na Nu3tion.cz
Zkontrolovat cenu

Další přírodní složky pro domácí nakopávač:

Předchozí tři složky by měly být obsaženy v každém kvalitním předtréninkovém suplementu, protože oddálí únavu, podpoří produkci oxidu dusného a zvýší sílu. Existuje ale několik dalších přísad, které se vyplatí do domácího nakopávače použít. 

A právě mezi ně patří kofein.

Kofein je alkaloid, který má velmi silné stimulační účinky. Dokáže zvýšit psychickou bdělost a zlepší koncentraci na těžký trénink. Také oddálí pocit únavy a Vy tak budete moci posouvat hranice s každým dalším tréninkem. Bohužel kofein není vhodný, pokud chodíte cvičit v pozdních večerních hodinách, protože u citlivých osob může vyvolat nespavost.

Jako jednorázová dávka Vám postačí 200-250 mg kofeinu.

My doporučujeme Caffeine Max 200 od značky Czech Virus
Zkontrolovat cenu

Do stejné kategorie jako kofein patří i synefrin.

Tento stimulant se získává z hořkého pomeranče a podporuje tvorbu tepla v organismu. To zajistí lepší pálení tuků, zvýšené pocení i více energie na trénink. Za zmínku stojí i cenová dostupnost, protože v porovnání s většinou ostatních látek za synefrin nezaplatíte mnoho. Bohužel i při užívání synefrinu se mohou dostavit problémy s nespavostí.

Jednorázová dávka synefrinu představuje 10 mg, ale ani při zdvojnásobení této dávky Vám nehrozí žádné nebezpečí.

Vyzkoušejte Synefrin od Extrifit - koupíte např. zde
Zkontrolovat cenu

Posledním stimulantem, který Vám můžeme vřele doporučit, je taurin.

Zabraňuje vyčerpání svalových zásob a pomáhá udržet bdělost na tréninku.  Vedle toho také pomáhá zadržování vitamínů A a E v těle a napomáhá správnému fungování žlučníku.

Z vlastní zkušenosti Vám doporučujeme užívat 1-3 gramy taurinu minimálně 30 minut před tréninkem

Skvěle poslouží Taurin značky Nutrend - koupíte např. zde
Zkontrolovat cenu

Samozřejmě můžete využít i mnoho dalších látek, nicméně těchto 6 složek by nemělo v žádném domácím nakopávači chybět.

Když jednotlivé složky nakoupíte, nejjednodušší je vzít od každého požadovanou dávku a všechno jednoduše smíchat v šejkru (v případě instantní formy) nebo jen do sebe hodit a zapít vodou (v případě tabletek).

Ideální čas na předtréninkový suplement je 25-30 minut před výkonem, aby měly všechny účinné látky čas k úplnému vstřebání do organismu a „šlapaly“ tak na maximum.

Výhody/nevýhody vlastně vyrobeného nakopávače:

Hlavní výhodou takového domácího produktu je pak to, že znáte přesný obsah každé účinné složky a podle potřeby můžete každý den zvyšovat či snižovat obsah kterékoliv z látek. Dalším benefitem je i skvělá cena, která může vyjít klidně i na polovinu toho, co stojí „komerční“ nakopávače.

Nevýhodou je naopak chuť, která rozhodně nebude nijak příjemná. Pokud by pro Vás byla opravdu k nevydržení, můžete zkusit dochucovací tablety, kapky, případně jiné formy umělých sladidel.  

Existuje alternativa?

Pokud se Vám celý tento proces „výroby“ vlastního nakopávače zdá příliš složitý a rozmysleli jste si to, určitě existují i osvědčené nakopávače za přijatelnou cenu. Ty nejlepší na trhu jsme pro Vás seřadili v našem praktickém žebříčku, který by Vám měl výběr usnadnit.

POKRAČUJTE DÁLE: Jaké máme nejlepší nakopávače na trhu 2017?

Podobné články

Komentáře (0)

Zatím nikdo nekomentoval. Buď první a napiš svůj názor.