Recepty

12 fitness receptů na vánoční cukroví

Autor: |

Každý z nás miluje cukroví. Co si ale udělat zdravější fitness variantu? Dnes vám tedy přinášíme 12 skvělých receptů na vánoční fitness cukroví, kterým doma rozhodně nezklamete.

1. Protein mocha cookies

Proteinové cookies recept

Ingredience

Jak postupovat

V misce si smícháme jemné ovesné vločky s kokosem, kořením, semínky a proteinovým práškem. Jako poslední pak přidáme nasekanou čokoládu a sypkou směs promícháme. Následně opatrně vmícháváme vlažnou vodu, aby se vytvořilo lepivé tuhé těsto.

Troubu si předehřejeme na 180°C a plech vyložíme pečícím papírem. Polévkovou lžící pak tvoříme středně velké medailonky. Sušenky pečeme 15 minut dozlatova a necháme mírně vychladnout.

nutriční hodnoty
Na 1 sušenku z 9 připadá: 119 kcal, 11g sacharidů, 5g tuků a 7g bílkovin.

2. Vánoční proteinové rohlíčky

Vánoční proteinové fitness rohlíčky

Ingredience

Jak postupovat

Troubu si předehřejeme na 180°C a plech vyložíme pečícím papírem. Všechny suroviny společně promícháme tak, aby nám vzniklo tuhé a nelepivé těsto. Z těsta následně tvarujeme rohlíčky, které pokládáme na pečící papír.

Pečeme zhruba 15 minut. Ihned po upečení, ještě dokud jsou rohlíčky teplé, jej obalujeme v proteinovém prášku a pokládáme zpět na plech. Rohlíčky skladujeme v uzavřené nádobě, nejlépe v chladné místnosti.

nutriční hodnoty
Na 1 rohlíček připadá: 109 kcal, 7g tuků, 6g sacharidů a 5g bílkovin.

3. Vánoční proteinella

Fitness nutella

Ingredience

Jak postupovat

Rozehřátou čokoládu smícháme s olejem. Následně přimícháme arašídové máslo a protein. Podle potřeby doléváme mléko.

nutriční hodnoty
Na uvedené množství připadá: 1023 kcal, 68g tuků, 58g sacharidů a 43g bílkovin.

 4. Proteinové koule

Proteinové koule vánoční fitness recept

Ingredience

Jak postupovat

Datle rozmixujeme dohladka a promícháme se zbytkem ingrediencí. Vznikne nám lepivá směs, ze které tvoříme kuličky. Připravené kuličky následně namáčíme v rozehřáté hořké čokoládě a obalujeme v kokosu. Hotové protein balls dáme ztuhnout na chvíli do lednice a můžeme podávat. 

nutriční hodnoty
Na 1 kuličku připadá: 47 kcal, 1g tuku, 7g sacharidů, 3g bílkovin.

5. Arašídové čokopiškoty

Fitness čokopiškoty recept

Ingredience

Jak postupovat

Jako první si předehřejme troubu na 180°C. Následně si zvlášť smícháme sypké a mokré ingredienci a poté obě misky spojíme a důkladně promícháme. Těsto lijeme do muffinových formiček, které pečeme v troubě 15 minut.

Mezitím si na mírném plameni rozpustíme čokoládu spolu s kokosovým olejem.

Hotové formičky vyndáme z trouby a necháme vychladnout. Poté na každý základ naneseme lžíci marmelády a zalijeme lžící rozehřáté čokolády. Navrch můžeme dozdobit strouhaným kokosem. Formičky dáme na 20 minut do mrazáku a můžeme podávat!

nutriční hodnoty
Na 1 košíček připadá: 80 kcal, 5g tuků, 9g sacharidů, 5g bílkovin.

6. Chai cookies

cookies cukroví recept

Ingredience

Jak postupovat

Všechny suroviny dáme do misky a rukama propracujeme v pevné nelepivé těsto. Mělo by držet pohromadě a nedrolit se. Z těsta formujeme malé kuličky, které pokládáme na plech s pečícím papírem.

Kuličky pečeme na 180°C a 15 min. Během pečení se samy splácnou do tvaru sušenek. Hned po upečení je obalíme v moučkovém cukru.

nutriční hodnoty
Na 1 sušenku připadá: 108 kcal, 9g tuků, 14g sacharidů a 5g bílkovin.

7. Linecké fitness cukroví

Fitness linecké recept

Ingredience

Jak postupovat

V míse si dohromady smícháme obě mouky, máslo a olej. Přidáme citrónovou kůru, med, olej a trochu vody. Celé těsto důkladně promícháme a necháme odpočinout 2 hodiny v ledničce. Následně si připravíme pomoučněný vál, ve kterém těsto vyválíme a z těsta vykrajujeme libovolné tvary.

Pečeme v předehřáté troubě na 190°C 10 minut. Po upečení kolečka k sobě lepíme džemem a obalujeme v moučkovém cukru.

nutriční hodnoty
Na 1 kousek připadá: 90 kcal, 3g tuků, 20g sacharidů a 4g bílkovin.

8. Čokoládové proteinové košíčky s pekanovými ořechy

Fitness košíčky recept

Ingredience

Jak postupovat

Čokoládu si nalámeme na kusy a necháme ji nad vodní parou rozehřát. Do každé silikonové formičky přidáme jednu lžíci rozehřáté čokolády a dáme ztuhnout do mrazáku na zhruba 15 minut.

Mezitím si připravíme náplň. V misce smícháme vanilkový protein, vanilkovou esenci a arašídové máslo. Podle potřeby přilíváme mléko tak, aby nám vznikla hladká, krémová, lehce hustá konzistence.

Po chvíli košíčky vyndáme z mrazáku a na čokoládu vrstvíme lžíci proteinové náplně. Na ni přidáme lžíci libovolného džemu a přelijeme zbytkem rozehřáté čokolády. Dozdobit můžeme pekanovými ořechy a strouhaným kokosem.

nutriční hodnoty
Na 1 košíček připadá: 179 kcal, 10g tuků, 6g bílkovin a 15g sacharidů.

9. Fitness vaječňák

Fitness vaječňák recept

Ingredience

Jak postupovat

Uvaříme si pudink podle návodu, do kterého následně vmícháme protein a přilijeme rum. V druhé misce si vyšleháme žloutky s vanilkovým cukrem a obě směsi spolu důkladně promícháme. Nemícháme zcela do zhoustnutí, aby nám pudink nezhoustl, ale konzistence zůstala tekutá.

nutriční hodnoty
Na 1 skleničku připadá: 188 kcal, 7g tuků, 16g sacharidů a 16g bílkovin.

10. Proteinové cupcakes

Proteinové cupcakes recept

Ingredience

Ingredience na krém

Jak postupovat

Všechno důkladně promícháme a těstem plníme košíčky. Pečeme na 180°C zhruba 20 minut a mezitím si připravíme krém. Po upečení cupcakes zdobíme krémem, necháme chvíli vychladnout.

nutriční hodnoty
Na 1 košíček připadá: 75 kcal, 13g sacharidů, 5g tuků a 7g bílkovin.

11. Kokosová roláda

Kokosová fitness roláda

Ingredience na těsto

Ingredience na náplň

  • 250g tvarohu
  • 20g strouhaného kokosu
  • 20g proteinu

Jak postupovat

Připravíme si základní těsto smícháním všech potřených surovin a jako poslední vmícháme do tuha vyšlehané bílky pro nadýchané těsto. Připravené těsto rozprostřeme na pečící papír a dáme na 15 minut do trouby.

Mezitím si smícháme tvarohovou náplň. Vychladlé těsto pak tvarohem omažeme, roládu srolujeme a dáme do lednice vychladit a zatuhnout. Nakonec posypeme kokosem.

Nutriční hodnoty
Na 1/6 celé rolády připadá: 170 kcal, 11g bílkovin, 17g sacharidů a 7g tuků 

12. Raw datlové kuličky

Datlové kuličky fitness

Ingredience

Jak postupovat

Datle si den dopředu necháme namočit ve studené vodě. Druhý den je rozmixujeme spolu s arašídovým máslem a kakaem, případně sladidlem a medem.

Ruce si navlhčíme vodou, aby se nám těsto tolik nelepilo, a tvoříme kuličky, které následně obalujeme v kokosu. Kuličky necháme přes noc ztuhnout v lednici a můžeme podávat. 

Nutriční hodnoty
Na 15 kuliček připadá: 795 kcal, 21g bílkovin, 65g sacharidů a 50g tuků.

A to by od nás bylo pro dnes všechno. Máte i vy tipy na fitness cukroví? Dejte nám vědět dole v komentářích.

Podobné články

Komentáře (0)

Máš dotaz? Nebo bys jen rád/a vyjádřil/a svůj názor? Pošli nám komentář.