Trénink

Jak přirozeně zvýšit hladinu testosteronu

Autor: |

Růst svalů a správná hladina testosteronu jdou ruku v ruce s našimi vytouženými postavami. Správná hladina testosteronu nám neposlouží pouze pro lepší regeneraci, ale především pro větší energii a chuť do života.

Proto se dnes zaměříme na to, jak docílit vysoké hladiny testosteronu. 

Zvedání těžkých vah

Správná technika v kombinaci se základními cviky jako je dřep, mrtvý tah, benchpress, výpady, přítahy osy v předklonu, shyby, kliky na bradlech apod. hrají důležitou roli pro stimulaci a vyplavení anabolických hormonů.

Naproti tomu bychom se měli vyvarovat izolovaným cvikům a strojům, které jistě mnoho androgenů nevyprodukují.

TIP: Výběr těch nejlepších předtréninkových suplementů!

Hořčík, zinek

Minerály hořčík a zinek mají velký vliv na tvorbu testosteronu. Přijímat je můžeme z přirozené stravy nebo doplňků stravy ZMA – kde je zkombinovaný zinek s hořčíkem navíc obohacen o vitamín B6.

Zinek a hořčík: Nejdůležitější suplementy ve výživě sportovce

Vitamín D3

Z vitamínů je to právě sluneční vitamín alias D3. Právě sluneční paprsky mají schopnost reprodukovat v podkoží vitamín D3. Proto se již slunci nevyhýbejte. Problém je v zimě, kdy můžeme částečně nahradit působení slunce soláriem. Poslední možností je přijmout vitamín D3 z doplňků stravy, jenž bude mít nejzásadnější vliv.

Nasycené mastné kyseliny

Ano ony zatracované nasycené tuky mají vliv na tvorbu testosteronu. Žádné vyhazování žloutků a konzumovaní suchých vaječných bílků. K snídani zvolíme celá vejce vařená ve vodě ideálně tzv. na hněličku. K obědu hovězí steak a k večeři klidně vepřovou krkovičku.

Spánek

Dlouhý a nepřerušovaný spánek je klíč k stabilní hladině jak růstového hormonu, tak testosteronu. Je tedy vhodné spát okolo 7 až 8 hodin.

Primulus [recenze]: Ten nejlepší doplněk na zvýšení testosteronu, nebo jen další nefunkční suplement?

Vyhýbat se stresu

Stres je dalším „zabijákem“ testosteronu. Při vyšší míře stresu dochází k uvolňování kortizolu, jenž zabraňuje vyplavování anabolických hormonů.

Zelenina a bylinky

Druhy zeleniny jako je brokolice, kapusta nebo zelí, dokáží snižovat hladinu estrogenu a to má za následek vyšší hladinu testosteronu. Kotvičník zemní alias Tribulus Terrestris nebo Pískavice řecké seno jsou bylinky, které podpoří uvolňování lutropinu, díky kterému se zvyšuje tvorba testosteronu. Tyto bylinky bychom doporučovali využívat až ve vyšším věku, primárně bychom se měli zaměřit na ostatní body.

-

Podobné články

Komentáře (4)

Jan Novák
Červenec 6, 2019

Na hniličku.

Souhlasím(+1)
Nesouhlasím(0)
Luboš kovac
Září 4, 2019

Zdravím chci se zeptat? Při používáním tribulusu,ve věku 33. Nezastavil vlastní produkci testosteronu?? Slyšel sem že když si vezmu cokoliv na podporu výroby tst.zastavim tak vlasti tvorbu .??? Dikec za odpověď Lubos

Souhlasím(0)
Nesouhlasím(-1)
Mirek Dvořák
Září 5, 2019

Ahoj Luboši,

Legálními doplňky, mezi které patří i tribulus, si rozhodně nemůžeš zastavit produkci vlastního testosteronu. To, co by mohlo zastavit produkci testosteronu, jsou nelegální anabolika. Respektive špatné užívání. Ale to se tě určitě netýká.

Souhlasím(0)
Nesouhlasím(0)
Luboš Kováč
Září 8, 2019

Zdravím děkuji za vysvětlení .!! A ano máš pravdu.zatim!!!!? Se mě užívání nelegálních látek netýká .ale... Co není teď.se může za pár let klidně stát realitou nebranim se tomu .jen sem někde četl že na nejlepší progres je třeba vyčerpat naturální maxima !! A pak to tam poslat .!!! Ještě jednou děkuji za vysvětlení !!! S pozdravem ! Lubos

Souhlasím(0)
Nesouhlasím(0)