Suplementy

5 případů, kdy proteinová tyčinka přijde vhod

Autor: |

Proteinové tyčinky rozhodně patří mezi kvalitní zdroje bílkovin. Nejenže skvěle chutnají, ale dokáží také zasytit a dodat tělu všechny potřebné živiny - v ideálním případě vyváženou porci komplexních sacharidů, dobře stravitelných bílkovin a pouze minimum tuků, například z chia semínek.

I když si proteinovou tyčinku můžete vychutnat v podstatě kdykoliv a kdekoliv, existují situace, kdy opravdu přijde vhod. A právě ty vám představíme v dnešním článku.

1. Po cvičení

V průběhu zátěže je naše tělo v katabolickém režimu a když mu po skončení tréninku dopřejeme kvalitní živiny, začne o to lépe opravovat poničená svalová vlákna. Pokud tedy chcete dosáhnout maximální regenerace, určitě nic nezkazíte ani kvalitní proteinovou tyčinkou po zátěži.

Jednak tělu dodáte sacharidy, které poslouží k doplnění ztraceného glykogenu, a jednak přijmete i vysoce kvalitní a snadno stravitelné bílkoviny, které se rovnou zapojí do reparace svalových vláken.

2. Když nestíháte jíst

I sebestriktnější kulturista se může čas od času dostat do situace, kdy není možné vytahovat krabičku s jídlem a začít se cpát kuřecím masem s rýží. A právě tady může proteinová tyčinka přijít vhod.

Sníte ji během pár minut a díky vysokému obsahu bílkovin zamezíte katabolizaci i v situaci, kdy nestíháte jíst jinou stravu.

Na výlety jsou proteinové tyčinky dobrou volbou

3. Před cvičením

Když dostanete hlad těsně před tím, než odcházíte do posilovny, není lepší volba než proteinová tyčinka. Nezasytí vás tolik jako běžná strava, ale stejně dokáže dodat energii potřebnou na trénink.

Pokud si ji dopřejete půl hodiny až hodinu před cvičením, nejenže dokážete odjet delší a tvrdší trénink, ale díky obsahu sacharidů dosáhnete lepší vaskularity a vzhledem k nevelkému objemu tyčinka nijak neohrozí fungování předtréninkových stimulantů.

4. Když dostanete chuť na sladké

Když dostanete chuť na sladké, rozhodně bude proteinová tyčinka lepší volbou než komerční tyčinky ze supermarketu. Neobsahuje tolik jednoduchých cukrů, v těch kvalitních nenajdete ani žádné konzervanty či aromata a tudíž si nezničíte svoji dietu.

Proteinové tyčinky jsou lepší volba než ty ze supermarketu

5. Když potřebujete zvýšit kalorický příjem

Základním předpokladem pro úspěšné nabírání svalové hmoty je kalorický nadbytek. Čas od času se ale může každý z nás dostat do situace, kdy nemá příliš hlad nebo nestíhá jíst. A právě tady přichází na řadu proteinová tyčinka.

V relativně malém objemu vám totiž poskytne hned několik stovek kilokalorií, kvalitní bílkoviny i postupně se uvolňující sacharidy.

Jak často si můžu dovolit proteinové tyčinky jíst?

Přestože složení proteinových tyčinek je o poznání lepší než u těch ze supermarketu, rozhodně není dobrý nápad to s jejich konzumací příliš přehánět. Já zastávám názor, že když máte možnost jíst “normální” stravu, vždy je lepší upřednostnit tu.

Pokud se ale chystáte na delší cestu autem, na školní výlet nebo někam, kde si nemůžete dovolit striktně dodržovat svoji stravu, určitě proteinová tyčinka přijde vhod.

S proteinovými tyčinkami to určitě nepřehánějte

Jak vybrat správnou proteinovou tyčinku?

Při výběru správné proteinové tyčinky máte na výběr hned z několika možností. Tou první je držet se nezávislých testů proteinových tyčinek. My jsme v tom našem srovnávali nejen kvalitu složení a cenu, ale také chuť a ingredience proteinových tyčinek.

Druhou možností je vybrat tyčinku podle vlastních možností a potřeb. Důležité ale je držet se těch správných kritérií, která by měla proteinová tyčinka splňovat.

Jaký je tedy závěr?

Jak jsme si představili v dnešním článku, proteinové tyčinky mohou v určitých situacích přijít vhod. Na druhou stranu je ale důležité podotknout, že by se neměly konzumovat příliš často a pokud nemáte dobře vyřešený jídelníček, jsou proteinové tyčinky jen vyhozené peníze.

Jestli máte nějaký dotaz týkající se proteinových tyčinek, neváhejte se na nás obrátit v komentářích, rádi vám odpovíme.

Podobné články

Komentáře (2)

Sarah Jendelová
Duben 2, 2019

Chystám se na týdenní vysokou, kromě spánku těměř nepřetžitou, sportovní zátěž. Proteinová tyčinka se mi jevý jako nejlepší řešení ke svačinám, jenomže mám strach z toho, že po ukončení akce naberu na tukové váze. Poradíte mi, prosím, jaké je podle vás pro tuto situaci nejlepší řešení?

Souhlasím(0)
Nesouhlasím(0)
Honza Malý
Duben 3, 2019

Na "tukové váze" po tyčinkách určitě nepřiberete, není důvod. Možná bych zvolil tyčink y s komplexními sacharidy, pokud budete mít vysoký výdej.

Souhlasím(0)
Nesouhlasím(0)