Trénink

První den v posilovně: Jak se neztrapnit a co začít cvičit?

Autor: |

Máme tu nový rok a spolu s ním každoročně přichází i novoroční předsevzetí. Pokud jste si zobrazili tento článek, pravděpodobně jste si i vy řekli, že by v novém roce bylo dobré něco udělat s tím tukem na břiše, trochu zformovat postavu a nesedět jen doma u televize.

Jenže nevíte, jak správně začít a bojíte se, abyste nebyli hned při první návštěvě posilovny všem pro smích. Trefil jsem se? Tak právě pro Vás bude následující článek.

Co si vzít poprvé do posilovny?

Ze všeho nejdříve bychom se měli podívat na to, co si s sebou do posilovny vzít a čemu se naopak vyhnout.

Téměř každý den se u nás ve fitku objeví někdo, kdo si s sebou zapomene vzít ručník. Pro každého návštěvníka posilovny by přitom měl být jednou z nejdůležitějších věcí. Představte si, kolik zapocených kulturistů už vybavení posilovny muselo využívat před Vámi. Nejen kvůli sobě, ale také z ohledu k ostatním si s sebou do posilovny ručník vždy berte.

Další nezbytnou položkou na seznamu je lahev s vodou. Pitný režim je při sportu totiž velice důležitý, i když ho mnoho atletů podceňuje.

Poslední nezbytnou součástí výbavy každého začínajícího návštěvníka posilovny jsou samozřejmě přezůvky a sportovní oblečení. Pokud sáhnete po dlouhých kalhotách, nejen že se vyhnete posměšným pohledům na vaše malá lýtka, ale zároveň zachováte i klouby v teple, což je důležitý faktor v prevenci zranění.

Pokud máte svůj oblíbený a specifický styl hudby, kterou při sportu rádi posloucháte, určitě nezapomínejte ani na sluchátka. Ty nejlepší jsme pro Vás zveřejnili v našem žebříčku nejlepších sportovních sluchátek pro tento rok.

Má smysl se před tréninkem rozcvičovat?

Předtréninkový strečink je velice důležitá věc, kterou ale většina začínajících cvičenců opomíjí. Rozhodně není na škodu si hned po příchodu do posilovny dát 5- 10 minut kardia, aby se tělo zahřálo. Pak by mělo přijít na řadu dynamické rozcvičení. Kromě toho, že chrání klouby a svaly před zraněním také připravuje tělo na zátěž, zvyšuje pohybový rozsah kloubů a zlepšuje sílu i svalovou vytrvalost.

Strečink před tréninkem je velmi důležitý, proto ho za žádných okolností nepodceňujte. Zde je ukázka, jak by to mohlo vypadat:

Jak by měl vypadat první trénink v posilovně?

Právě u toho, jak začít cvičit ve fitku, je největší kámen úrazu. „Vyzkouším tenhle stroj, pak támhleto, a nakonec si dám třeba ten bench. Nevím, jak funguje tenhle stroj, ale docela bych to zkusil, vypadá jednoduše.“ Honí se hlavou každému, kdo je v posilovně poprvé. A aby taky ne, být v posilovně poprvé je stejné, jako být v cukrárně plné neznámých cukrovinek. Je logické, že nevíte, kam dřív skočit, co dělat, kde co najdete, ani jak správně používat stroje v posilovně.

Nejideálnější je, se tímhle vůbec nestresovat. Pro úplné začátečníky je nejlepší kruhový trénink - vyberte si 5-6 cviků, které znáte a ty jeden po druhém provádějte. Dobré je odcvičit v jednom tréninku horní polovinu těla a ve druhém spodní polovinu těla. Můžete využít cviky s vlastní vahou i závěsný systém TRX. Udělejte 3-5 sérií každého cviku, který si zvolíte a uvidíte, že domů budete odcházet spokojení a příjemně unavení.

Na závěr ještě jedna velmi důležitá rada - nechejte si poradit od zkušenějších. Lidé v posilovně jsou velmi často příjemní a ochotní lidé, takže pokud za Vámi přijdou a začnou Vám radit, není to důvod cítit se trapně. I oni někdy začínali, a když si jejich rady vezmete k srdci, budete se moci rychleji posunovat dopředu.

Co se stane po tréninku?

Po správně odcvičeném tréninku Vás nejspíš bude všechno bolet. Po prvním dni v posilovně bývá bolest svalů zpravidla nejhorší.

TIP: Jak často byste měli cvičit?

Je to ale naprosto normální situace, protože tělo necvičícího člověka není adaptované na žádnou zátěž. Proto na začátcích této dlouhé cesty dělá člověk největší pokroky. Současně s tím je dobré se zajímat i o to, kolik přijímat bílkovin, jaké jsou nejlepší zdroje sacharidů a později také o různé doplňky výživy. V budování svalové hmoty hrají velkou roli především vitamíny, minerály, omega kyseliny, ale například i proteinové přípravky.

Ty nejlepší doplňky výživy na trhu pro vás seřazujeme do přehledných a srozumitelných žebříčků. Pokud například nevíte, jaký vybrat protein, pomůže vám s tím žebříček nejlepších proteinů.

 

Spousta lidí u svého novoročního předsevzetí nevydrží a někteří to dokonce vzdají hned po první návštěvě posilovny. Klíčem k úspěchu je ale vytrvalost, proto si pamatujte, že pokud u svého předsevzetí vytrváte, určitě dosáhnete svých cílů a nebudete je muset neustále posunovat dopředu a odkládat je na další novoroční předsevzetí.

My ve Světě Fitness se Vám budeme snažit pomoci pravidelným přísunem článků určených pro začátečníky ať už z oblasti tréninku, stravy nebo suplementace. Proto nás i nadále sledujte a vzdělávejte se s námi!

ČTĚTE DÁLE: Regenerace jako základ svalového rozvoje

Podobné články

Komentáře (0)

Máš dotaz? Nebo bys jen rád/a vyjádřil/a svůj názor? Pošli nám komentář.