Strava

Potraviny, které se tváří zdravě. Ale nejsou!

Autor: |

Dnes poukážeme na potraviny, které se tváří jako zdravé, ovšem skutečnost je jinde...

Ovesné vločky

Ve skutečnosti je to s nimi trochu jinak, než co tvrdí všichni „výživový poradci“. Jistě jste se všichni setkali s tvrzením, jak je ovesná kaše základ snídaně. Ano obsahují spoustu prospěšných látek, komplexních sacharidů a vlákniny.

Avšak obsahují také antinutrienty, které se postarají o to, aby se právě tyto prospěšné látky do těla nevstřebaly v takové míře v jaké bychom chtěli. Antinutrienty jsou jakousi ochranou pro rostliny a rapidně snižují využitelnost všech živin (bílkoviny, sacharidy, minerály a některé vitamíny), mimochodem způsobují nadýmání, se kterým má spousta lidí problém právě po požití vloček.

Chceme-li vločky konzumovat dále, existuje možnost, jak antinutrienty částečně eliminovat, a to povařením vloček nebo máčením přes noc ve vodě či mléku.

Sója

Téměř 50 gramů bílkovin ve 100 gramech! To tvrdí obal této potraviny.

Sóju a maso naprosto nelze srovnávat, sója skutečně nějaké bílkoviny obsahuje, ale jedná se o rostlinné bílkoviny, které mají značně nižší využitelnost zejména kvůli špatnému aminokyselinovému spektru.

Další vadou na kráse je fakt, že obsahují velké množství antinutrientů, které jsme si představili již u vloček.

výsledky: Otestovali jsme kloubní výživy a zde jsou ty nejlepší.

Ořechy

Konzumujeme je kvůli vysokému obsahu „zdravých tuků“. Obsahují také velký podíl minerálních látek jako je například zinek.

Na druhou stranu opět je zde vysoký podíl antinutrientů. Podíl antinutrientů v ořeších je mezi 1-9%. Mimo to obsahují také kyanid, který se vyskytuje převážně u mandlí. Jedna mandle obsahuje 4-9mg kyanidu, pokud není správnou tepelnou metodou upravena.

V USA je proto prodej mandlí v syrovém stavu zakázaný. Dát si hrstku ořechů nebude žádný problém, ale konzumovat je ve větší míře, tak jako doporučují někteří poradci nebude asi to „pravé ořechové“.

Nízkým obsahem antinutrientů se vyznačuje košťálová zelenina (brokolice, kapusta, zelí apod.), brambory, ovoce nebo hlávkový salát. 

Proteinové tyčinky

Tyto zdravě tvářící se tyčinky ve skutečnosti zas tak zdravé nejsou. Proteinovou složku tyčinky nejčastěji tvoří ty nejméně kvalitní proteiny jako je například sójový protein nebo mléčný protein (nejedná se o syrovátkový protein). Aby tyčinka držela po hromadě je „slepena“ často glukózo-fruktózovým sirupem a také ztuženými tuky.

No a aby v regále vydržela čerstvá půl roku najdeme tu také dost Éček. Ve velké nabídce lze najít tyčinky, které na tom jsou s kvalitou lépe, proto si vždy přečtěte tabulku složení. Dobré složení mají např. tyčinky Combat Crunch a Essential Pure Bar.

Zapékané mysli

Tato „zdravá snídaně“ je tvořena okolo 50% cukrem, další hlavní složkou je olej. A až malou část tvoří právě jakési cereálie v podobě mouky. To, že v balení najdete pár ořechů a rozinek, celý produkt asi nezachrání.

Podobné články

Komentáře (0)

Máš dotaz? Nebo bys jen rád/a vyjádřil/a svůj názor? Pošli nám komentář.