Suplementy

Protein bez cvičení - má cenu ho pít?

Autor: |

Je protein vhodný i pro nesportující osoby? Nebo pro cvičence, kteří mají dočasnou pauzu od cvičení?

Není pro ně nezbytný, ale samozřejmě ho mohou užívat. Pokud neusilujete o nárůst svalové hmoty a lepší potréninkovou regeneraci, pořád tu zůstávají zdravotní benefity, které s sebou užívání proteinu přináší.

Pojďme se na některé z těchto výhod tedy podívat.

1. Obsahuje kompletní spektrum aminokyselin 

Asi největším benefitem, který proteiny mají, je obsah kompletního spektra aminokyselin. To ocení převážně vegetariáni, kteří mohou mít problém s nedostatečným příjmem některých aminokyselin.

Zde se hodí připomenout Zákon limitní aminokyseliny, jehož autorem je německý fyziolog Max Rubner. Tento zákon říká, že z aminokyselin se stane jen tolik proteinů, kolik odpovídá množství nejméně zastoupené aminokyseliny.

No a vzhledem k tomu, že vegetariáni nejsou konzumenty masa, nemají kde čerpat bílkoviny s kompletním aminokyselinovým spektrem. Dlouhodobá absence některých aminokyselin může způsobit vážné zdravotní problémy.

S proteinovým přípravkem jim ale předejdete.

2. Zabraňuje překyselování organismu 

U tohoto bodu by měli zpozornět naopak masožravci.

Maso má lehce kyselé pH, a proto jeho přílišná konzumace může vést k překyselování organismu a s ním spojenými chorobami.

Syrovátkové proteiny mají naopak lehce zásadité pH, čímž pomáhají udržovat hladinu pH v normálu a přispívají tak ke správnému fungování organismu. 

3. Hodí se do každé redukční diety 

Pokud jste se rozhodli pro radikální změnu své postavy, jistě se Vám bude proteinový nápoj hodit. Obsahuje totiž jen velmi málo kalorií a skvěle chutná.

I když výrobce na obalu uvádí, že protein neslouží jako náhrada pestré stravy, dokáže na nějaký čas zasytit. Bílkoviny jsou v každé redukční dietě nezbytné, takže proteinový nápoj je tou nejlepší volbou, kterou můžete svému tělu dopřát. 

4. Je naprosto bezpečný 

Každý proteinový nápoj má svůj původ v přírodě.

Syrovátkové proteiny pochází ze syrovátky, vaječné proteiny z vajec,…

Nenajdete v nich nic nezdravého či škodlivého. Právě naopak. I když syrovátka ve své čisté podobě obsahuje spoustu tuku, sacharidů a laktózy, díky procesu křížové mikrofiltrace je výsledný produkt pouze čistá a plně využitelná bílkovina.  

5. Doplní denní příjem bílkovin

I když necvičíte, je dobré dbát na optimální příjem bílkovin. Pokud jich za den nedokážete přijmout tolik, kolik byste měli, je více než vhodné po některém z proteinových přípravků sáhnout.

Protein můžete užívat kdykoliv během dne, klidně i vícekrát- tak, abyste pokryly požadovaný příjem bílkovin. 

Jaký protein si vybrat?

Víme, že vyznat se v proteinových přípravcích je velmi těžké. A pro necvičící osoby to platí dvojnásob.

Přesně kvůli tomu jsme vytvořili nezávislý žebříček těch nejlepších syrovátkových proteinů, kde si pomocí pár kliknutí můžete přečíst naše zkušenosti i připomínky a případně si i kterýkoliv produkt objednat za tu nejlepší cenu na trhu! 

Nepřehlédněte: Nejlépe hodnocené proteiny na trhu 2018

---

Zdroj náhledové fotografie - Instagram stránky PROM-IN.

Podobné články

Komentáře (0)

Máš dotaz? Nebo bys jen rád/a vyjádřil/a svůj názor? Pošli nám komentář.