Zdravé stravování: Jaký byl náš týden na krabičkové dietě? [recenze]

Když jsme se před nějakým časem pustili do tvorby našich komplexních srovnání krabičkových diet, jako bylo například žebříček nejlepších krabičkových diet v Brně, byli jsme upřímně řečeno překvapeni tím, na jak vysoké úrovni dnes takovéhle služby jsou. Na první místo takového srovnání jsme přitom po zvážení řady faktorů dali společnost Zdravé stravování, která se nám po zveřejnění žebříčků ozvala s nabídkou, zda nechceme jejich jídla nezávisle vyzkoušet. A jelikož se vždy snažíme přinášet vám kvalitní hodnocení suplementů i sportovní výživy, souhlasili jsme. Jak se nám týden se Zdravým stravováním líbil? Co nás zaujalo a co se nám naopak nelíbilo? O tom se rozepíšeme v této komplexní recenzi.

Zdravé Stravování
Kategorie: Potraviny
Chuť
10.0/10
Doručení
10.0/10
Pestrost
9.9/10
Složení
10.0/10
Cena
9.0/10
Celkové hodnocení
9.8
z 10 bodů

Disclaimer: Přivezená jídla na sobě mají štítek, kvůli kterému na fotkách nejde samotný obsah krabičky příliš vidět. Rozhodli jsme se proto do recenze použít přímo fotky zaslané společností Zdravé stravování. Některé fotky tak neodpovídají námi zkoušeným jídlům, ale stále se jedná o fotky skutečných jídel z repertoáru společnosti. 

Vyzkoušejte Zdravé stravování

Pár slov o Zdravém stravování

Pro ty z vás, kteří o tomto projektu nikdy neslyšeli, se hodí malé představení na úvod. Zdravé stravování je krabičková dieta, která své pokrmy rozváží do všech krajů (nikoliv jen krajských měst) v ČR a do některých částí Slovenska, přičemž denně vyrobí asi 25 tisíc jídel do více než 10 různých stravovacích programů. Jako zákazník si proto můžete vybrat například z klasických programů, jako je Pro zdraví, Protein + nebo třeba Fit +, ale mají i netradiční varianty jako například Keto, Bez masa, Pro mámy a další. U každého z programů si pak můžete vybrat množství kalorií od základních 5000 kJ až po 10000 kJ u všech programů, přičemž například Protein + a Fit + disponují i možností 11 a 12 tisíc kJ denně, což už je pořádná porce. Na základě toho, jaký program preferujete, kolik kalorií chcete denně přijmout a zda chcete odebírat jen například některá denní jídla, se určí cena vaší objednávky a kurýr vám ji pak v předem domluvený čas doručí. Zároveň těm z vás, kteří se ve výživě příliš neorientují, je k dispozici i jejich vysokoškolsky vzdělaný nutriční tým, který je vám ochoten poskytnout před objednávkou jídla konzultace. V Praze a Brně se můžete objednat i na osobní konzultaci do poradny s měřením na bioimpedančním přístroji. To by ale bylo všechno z obecných řečí kolem a pojďme se už podívat na naše zkušenosti.

Tortilla Zdravé Stravování
Takhle pro ilustraci vypadá třeba tortilla s hovězím masem, batáty a lilkem v podání Zdravého Stravování.

Sympatický systém doručení

Jídlo jsem si chtěl nechat doručit na vysokoškolské koleje, kde to s parkováním upřímně řečeno není úplně jednoduché. Musím ale ocenit, že velmi sympatický řidič si dokázal vždy poradit a v domluvený čas jídlo každý den dovezl. Domluva s ním byla naprosto bezproblémová a včas jsem věděl, kdy jídlo přijde další den a díky jídelníčku dostupnému na webových stránkách budete vždycky jasně vědět, na co se můžete další den těšit.

Pondělí: Pro zdraví

V neděli večer jsem dostal svou první zásilku jídla, která čítala pět porcí o celkové kalorické hodnotě asi 10 000 kJ, přičemž tentokrát se jednalo o program Pro zdraví, který je dle informací ze stránek Zdravého stravování nejoblíbenější. Tento program je dle slov autorů “co nejvíce podobný běžné stravě.” V praxi jsem tak dostal:

  • Krupicová kaše s jahodami a čokoládou (snídaně),
  • Smetanovo-tvarohový dip s mrkví a tyčinkami (dopolední svačina)
  • Zapečené těstoviny s hovězím masem, lilkem a sýrem (oběd)
  • Zeleninový salát s jablkem (odpolední svačina)
  • Bulgur s kuřecím a brokolicí (večeře)

A musím říct, že byl naprosto skvělý. Všimněte si, že každé jídlo obsahuje zeleninu nebo ovoce, takže za den přijmete doporučovaných 5 kousků ovoce či zeleniny úplně bez problému. Ocenit musím ale také to, že tři hlavní jídla (snídaně, oběd a večeře) byla objemově největší, což mi přesně vyhovovalo. Svačiny jsou spíše menší a příliš nezasytí, ale v průběhu dne (pokud si správně nastavíte kalorický příjem) rozhodně nebudete mít hlad.

Pokud jde o chuť, musím říct, že jsem byl velmi příjemně překvapený. Ačkoliv si pravidelně vařím a chystám jídlo, člověk je naučený na nějaký stereotyp a některé kombinace ho zkrátka nenapadnou. Největším překvapením pro mě byl salát Waldorf s listovým salátem, celerem, jablkem, vlašskými ořechy a light majonézou. Chuťově byla ale všechna jídla povedená. Troufám si tvrdit, že pokud se pro tenhle program rozhodnete proto, že byste rádi zlepšili svou životosprávu a přešli na kvalitní stravu, “junk food” vám ani nebude chybět, protože program Pro zdraví rozhodně není kdo ví jak drsným redukčním programem bez špetky rychlých sacharidů.

Zdravé stravování Pro zdraví
I takhle může vypadat varianta Pro Zdraví v podání Zdravého stravování.

Úterý: Bez masa

Úterní jídelníček pro mě obsahoval opět jídlo o mnou nastavené kalorické hodnotě čítající 10 tisíc kJ, ovšem tentokrát se jednalo o jídlo ve variantě Bez masa. A jako člověk, který v minulosti nějaký čas bez masa fungoval, musím ocenit obrovskou variabilitu v připravených pokrmech. Já totiž dostal:

  • Bageta s pórkovou pomazánkou (snídaně)
  • Dezert se švestkovým pyré a vlašskými ořechy (dopolední svačina)
  • Penne s pomodoro salsou, kapary a čedarem (oběd)
  • Sýrová rolka s tymiánovým krémem a tyčinky (odpolední svačina)
  • Klaso s medem a sezamem, bulgur (večeře)

Upřímně řečeno ačkoliv se jedná o pokrmy poměrně jednoduché na přípravu, ve skutečnosti jsou chuťově vyladěné k dokonalosti a pokud přemýšlíte o tom, že byste maso na nějaký čas vyřadili ze svého jídelníčku, doporučuji na nějaký čas vyzkoušet Zdravé stravování. Získáte díky nim spoustu skvělé inspirace na jednoduché recepty, které si pak s trochou šikovnosti zvládnete třeba i časem zreplikovat.

Osobně musím přiznat, že jídlo bylo tak skvělé a různorodé, že si člověk ani nestihl uvědomit, že vlastně nemá žádné maso. A ačkoliv všechna jídla chutnala opět skvěle, nejvíce ze všeho musím ocenit opravdu delikátní a přitom jednoduchou pórkovou pomazánku, na které jsem si opravdu pochutnal. Vynikající byly ovšem i penne, které se daly bez jakýchkoliv problémů sníst i studené. Zajímavou a také velmi chutnou zkušeností pro mě bylo i Klaso, což jsou obiloviny s vysokým obsahem vlákniny.

Bez Masa Zdravé Stravování
Pokud přemýšlíte o rostlinné stravě, Zdravé stravování vám dá spoustu inspirace. 

Středa: Jíme 3x denně

Ve středu jsem měl možnost vyzkoušet variantu Jíme 3x denně, která nabízí pouze snídani, oběd a večeři, přičemž každá z těchto porcí je logicky poměrně velká, aby můj denní příjem stále tvořil domluvených 10 tisíc kJ. Tuhle dietu si dovedu představit u lidí, kteří nemají v průběhu dne příliš mnoho času a jídlo je tak nějak nebaví, takže nechtějí odbíhat od práce a řešit, co si mají vzít. Já dostal tyhle tři pokrmy:

  • Tortilla se šunkou a sýrem cottage (snídaně)
  • Treska s mascarponovo-cuketovým přelivem (oběd)
  • Dýňové rizoto s houbami a parmazánem (večeře)

Přiznám se na rovinu, že jídlo 3x denně není pro mě a tím spíš ne, když jsem si v průběhu posledních pár dní už tak nějak zvykl na pět krabiček, ale rozhodně se nedá říct, že bych měl nějaký hlad. Spíš pro mě bylo náročnější naplánovat si například posilovnu a další aktivity, abych neměl hlad, ale zároveň necvičil například s plným žaludkem. Dovedu si ale představit, že cílovou skupinu si tahle varianta také najde.

Pokud jde o chuť jídel, nemám jim znovu vůbec co vytknout. Tortilla je samozřejmě naprosto jednoduché jídlo, protože se jednalo jen o pšeničnou placku naplněnou šunkou, sýrem, a cottagem, ale vzhledem k tomu, jak komplexní byly zbývající dva pokrmy, to samozřejmě ničemu nevadilo. Treska byla naprosto vynikající a dýňové rizoto chutnalo také parádně, takže i středa pro mě byla po stránce pokrmů velmi příjemná.

Vyzkoušejte Zdravé stravování

Čtvrtek: Fit+

Čtvrteční menu se u mě neslo ve znamení varianty Fit+, která je zaměřená na osoby usilující o zlepšení fyzické kondice a zhubnutí. A upřímně řečeno mě tahle možnost nezklamala, i když jsem od ní měl velká očekávání. Dostal jsem:

  • Sendvič s hermelínem, cherry rajčata (snídaně)
  • Dezert s malinami a vanilkovou příchutí (dopolední svačina)
  • Celozrnné fettuccine s kukuřičným pestem a krůtími nudličkami (oběd)
  • Dip s pečeným česnekem a kešu ořechy, barevná paprika (odpolední svačina)
  • Dýně se špaldou, sýrem a houbami (večeře)

A jak už bývá u Zdravého stravování zvykem, i tentokrát jsem si moc pochutnal a jídlu vlastně opět nemám vůbec co vytknout. Osobně bych vyzdvihl dip s pečeným česnekem, který byl opravdu delikátní. Tahle varianta mi vyhovovala už jen proto, že nabízela obrovskou pestrost různých jídel, opravdu pořádnou porci bílkovin a hodně velkou variabilitu v zelenině.

Dýně se špaldou byla skvěle dochucená, kukuřičné pesto jsem asi nikdy dřív nejedl, ale neskutečně mi zachutnalo a zmiňovaný dip s pečeným česnekem také předčil má očekávání. Dopolední dezert s malinami skvěle naplnil mou touhu po sladkém a sendvič s hermelínem byl přesně ten typ snídaně, na který jsem byl čas od času zvyklý a který jsem na krabičkové dietě trošku postrádal.

Zdravé stravování Fit Plus
Pokud se chcete dostat do formy, program Fit+ bude přesně pro vás. 

Pátek: Protein+

To nejlepší nakonec - v pátek jsme dostali jídlo z varianty Protein+, která je, jak už je pravděpodobně patrné ze samotného názvu, skvělá pro sportovce, kteří usilují o nárůst svalové hmoty. Já proto dostal:

  • Lívanečky s jahodovo-mátovou omáčkou (snídaně)
  • Bazalková pomazánky s knuspi a paprikami (dopolední svačina)
  • Zeleninový salát s kuřecím masem, vejcem a bylinkovým dipem (oběd)
  • Brokolicový muffin s čedarem, ředkvičky (odpolední svačina)
  • Krevety s pikantním přelivem a celozrnné těstoviny (večeře)

A na tomhle jídle musím ocenit, že to není jen takové to profláknuté “kuřecí s rýží”, které mnozí kulturisté jedí jako na běžícím páse, ale je to stále ta stejná a skvělý variabilní strava, na kterou jsem si v průběhu tohoto týdne dost zásadně zvykl. Za celý den jsem ve svém jídle dostal přes 200 gramů bílkovin, což je pro mě ideální a přitom jsem si ještě opravdu pochutnal.

Řada jídel přitom naprosto vybočovala z toho, co většina kulturistů a fitnessáků pravidelně jí, ale přesto mi například brokolicové muffiny přišly naprosto vynikající. Skvělým jídlem byly i krevety s pikantním přelivem, na které jsem se těšil celý den a které rozhodně nezklamaly.

Protein +
Pro ty z vás, kteří rádi tráví čas v posilovně, může být skvělou volbou Protein+.

Výhody a postřehy

Kdybych měl svůj týden na krabičkové dietě nějakým způsobem zhodnotit, určitě bych vyjma výše uvedených komentářů k jednotlivým typům jídla vyzdvihl i následující benefity:

  • Znáte přesné složení jídla - Pokud jste jako já, snažíte se hlídat, co jíte a chcete mít jistotu, že vaše jídlo neobsahuje zbytečné konzervanty nebo jiná aditiva. Proto mi vyhovovalo, že Zdravé stravování nepíše jen názvy pokrmů, ale kompletní složení. V nutričním přehledu se dozvíte nejen obsah sacharidů, ale i jak jsou zastoupeny cukry a u tuků, kolik v jídle tvoří nasycené mastné kyseliny.
  • Optimální velikost porce - Když si, tak jako já, dobře nastavíte kalorickou hodnotu vašeho jídla, nebudete mít vůbec žádný hlad během dne a díky velikostem porcí budete neustále sytí.
  • Radikální omezení pečiva - Když se v jídle nehlídáte, občas můžete mít tendenci sklouznout k tomu, že budete například jíst relativně dost pečiva. Je snadno dostupné, skladné a můžete si ho vzít kamkoliv a sníst kdekoliv. To samozřejmě ale není dobře, protože pečivo (obzvláště to bílé), není nutričně úplně hodnotné.

Vyzkoušejte Zdravé stravování

Komu bych Zdravé stravování doporučil?

Na závěr této komplexní recenze by bylo ještě dobré zdůraznit, pro koho je Zdravé stravování vhodné. Samozřejmě po něm může sáhnout každý, ale pro tyto lidi je podle mého názoru Zdravé stravování úplně ideální:

  • Studenti ve zkouškovém - Ačkoliv Zdravé stravování není úplně nejlevnější, jako student ve zkouškovém mnohdy nechci trávit čas s vařením a chozením na nákupy. Když se chcete vyhnout tomu, že sáhnete po nějakých nezdravých fastfoodových pokrmech, zvolte Zdravé stravování. Jako student můžu jednoznačně říct, že ve zkouškovém si mile rád nechám Zdravým stravováním ulehčit život.
  • Lidé, kteří hledají inspiraci - Vlastně i tohle byl tak trochu můj případ, protože jsem mnohdy měl tendenci opakovat stále stejná zdravá jídla dokola. Zdravé stravování mi ale dodalo další inspiraci a tím, že jsem jídla rovnou vyzkoušel, jsem měl možnost vyfiltrovat ty pokrmy, které mi opravdu chutnaly a ke kterým se budu rád vracet.
  • Lidé, kteří mají hodně práce - Když máte celý den hodně práce, poslední, na co byste asi měli po večerech náladu, je pustit se do vaření na další den. Zdravé stravování vám však jednorázově k večeru přiveze jídlo a vy si ho můžete podle vlastních časových možností jen sníst. Nemusíte se o nic starat.
  • Senioři - Pokud se máte například starat o rodiče či prarodiče a nemáte čas jim vařit, je Zdravé stravování opět vcelku efektivní řešení. Můžete si vybrat i menší porce a nemusíte nakupovat veškerá denní jídla, ale pouze libovolné kombinace snídaně, svačin, obědů a večeří.
  • Při nemoci - Když cítíte, že na vás něco leze, pravděpodobně nebudete mít chuť si vařit. I v tuhle chvíli tak může přijít vhod Zdravé stravování, se kterým zvládnete efektivně přečkat i období drobných nemocí.

Vyzkoušejte Zdravé stravování

No a to by od nás bylo pro tuhle komplexní recenzi Zdravého stravování všechno. Pokud máte jakékoliv dotazy, neváhejte se zeptat v komentářích, rádi vám na všechno odpovíme.

Proč nám můžete věřit?

Diskuze a zkušenosti (6)

Nikol M.
Říjen 11, 2023

Tato krabičková dieta mě přiměla k zamyšlení na svým jídelníčkem, který teda zrovna ukázkový nebyl, naučila jsem se pravidelně a lépe stravovat. Jak píšete našla jsem v mnou zvoleném programu fit i inspiraci jak správně jíst a jak velká porce jídla mi stačí, abych nebyla hladová nebo abych zase nebyla přejezená. Primárně mi u krabičkové diety šlo o hubnutí, ale dalo mi to mnohem víc než jen kila dolů.

Souhlasím(+2)
Nesouhlasím(0)
Mirek
Listopad 23, 2023

Ahoj Nikol,

Super, děkujeme za inspirativní recenzi! Jsme rádi, že jste byla se Zdravým stravováním spokojena tak jako my! :)

Ať se vám daří.

Za tým Svět Fitness,

Mirek

Souhlasím(+2)
Nesouhlasím(0)
Pavel
Duben 5, 2024

Tohle je placená reklama? Kvalita jídla je lepší závodka a objednávkový systém naprosto tragický.

Souhlasím(0)
Nesouhlasím(-2)
Redakce magazínu
Duben 8, 2024

Ahoj Pavle,

Samozřejmě, že to není placená propagace. Krabičkovou dietu jsme dostali na vyzkoušení a možnost zůstat v recenzích objektivní je samozřejmě jednou z hlavních podmínek spolupráce s námi. S objednáváním, doručením ani chutí jídla jsme neměli žádnou negativní zkušenost - naopak, byli jsme tak nadšení, jak popisujeme v recenzi. :)

Pokud máš ale jiné zkušenosti, budeme rádi, když je rozvedeš a případně můžeme zkontaktovat i přímo Zdravé stravování, ať se tu o nich nevyjadřujeme bez nich a mají možnost k tomu pro potenciální zákazníky také dodat svůj pohled. :)

Ať se ti daří. Za redakci,

Mirek

Souhlasím(+1)
Nesouhlasím(0)
Radka
Květen 8, 2024

Mám dobrou zkušenost s programem Protein plus, pravidelně běhám a cvičím a krabičková dieta mi k tomu všemu krásně pasuje. S vaším zhodnocením Zdravého stravování se ztotožňuji.

Souhlasím(+1)
Nesouhlasím(0)
Redakce magazínu
Květen 28, 2024

Ahoj Radko,

Super, děkujeme mockrát za zpětnou vazbu k recenzi i ke Zdravému stravování.

Ať se daří! :)

Mirek

Souhlasím(0)
Nesouhlasím(0)