Moderní výživa ve fitness a silových sportech: Nejlepší kniha o výživě? [recenze]

Rozumět výživě je pro sportovce naprosto zásadní. Bohužel toto téma není zrovna jednoduché a pro pochopení toho, jak si nastavit správný jídelníček a na co všechno je potřeba si dát pozor, zkrátka nestačí přečíst si pár krátkých článků na internetu. Chcete-li dosáhnout maximálních výsledků, musíte výživě rozumět opravdu do detailu. A k tomu jsou potřeba kvalitní zdroje. Kniha Moderní výživa ve fitness a silových sportech od Lukáše Roubíka a kolektivu v současnosti asi nejlepší publikace na toto téma v České republice. Neměla by proto chybět na poličce žádného sportovce, který bere výživu opravdu vážně a chce se v tomto tématu dovzdělat.

Moderní výživa ve fitness a silových sportech - Lukáš Roubík a kolektiv
Kategorie: Ostatní
Zpracování
10.0/10
Čtivost
9.0/10
Cena
9.0/10
Relevantnost informací
10.0/10
Celkové hodnocení
9.5
z 10 bodů

Nakupte knihu Moderní výživa za skvělou cenu

Jaké máme s knížkou zkušenosti? Obsahuje dostatek relevantních informací, nebo jen opakuje několikrát zrecyklované mýty, kterých je plný internet? A pro koho je vlastně vhodná? To vše a mnohem více se dozvíte v dnešní recenzi.

Kvalitní zdroje a relevantní informace

Nebudeme chodit kolem horké kaše a řekneme si to narovinu. Kniha Moderní výživa ve fitness a silových sportech je plná nejnovějších studií, vědeckých poznatků a všemožných dalších relevantních zdrojů. Z provedených výzkumů ale nedělá unáhlené závěry, jak tomu u mnoha autorů bývá zvykem. Naopak jde v mnoha ohledech proti proudu a nebojí se na férovku říct i závěry, které pro čtenáře mohou být spíše zklamáním. Kolektiv autorů opakovaně odmítá některé nejnovější trendy a poukazuje na jejich nelogičnost nebo na to, že se jejich účinky v mainstreamu často velmi přehání. Zkrátka a dobře se vám nesnaží za každou cenu prodat sebevětší blbost.

Na knize oceňuji především to, že si na nic nehraje a nepotřebuje přicházet s žádnými „revolučními a zaručenými” postupy. Autoři zdůrazňují, že při sestavování jídelníčku je potřeba přistupovat ke každému individuálně a nepoužívat jeden „osvědčený” postup na každého člověka bez rozdílu.

Moderní výživa ve fitness a silových sportech
Po stránce obsahu a relevantních informací nemáme Moderní výživě co vytknout.

Přehledná struktura

V první části knihy se seznámíte s fungováním lidského mikrobiomu, se základními makronutrienty, jejich zdroji a způsoby přípravy. Autoři se postupně věnují i všem kategoriím sportovních suplementů, přičemž důraz věnují i jednotlivým látkám a jejich účinkům. V závěru se několik odborníků ve své kategorii (physique, silový trojboj, bikini fitness, strongman atd.) podělí o cenné rady a tipy k sestavení jídelníčku. Samozřejmostí jsou i vzorové jídelníčky, ze kterých může čtenář dále vycházet. Napříč celou knihou na vás čekají praktické rady, které jsou v běžném životě extrémně cenné. Dozvíte se například, kdy se vyplatí nechat si trochu více rozvařit rýži, na čem si udělat míchaná vajíčka nebo ve které dny je dobré trochu ubrat s bílkovinami.

Pro koho je kniha vhodná?

Moderní výživa ve fitness a silových sportech obsahuje jak úplné základy, tak pokročilé informace, které využijí spíše zkušenější sportovci. Dalo by se tedy říct, že z ní může čerpat informace téměř kdokoliv. Osobně si ale myslím, že než se rozhodnete do knihy investovat, zjistěte si o tématu výživy alespoň základní informace. V jednotlivých kapitolách se totiž často zachází i do detailů, které mohou být pro úplného laika poměrně těžce pochopitelné. Počítejte proto s řadou cizích slov a latinských pojmů. Je ale fér říct, že i pokud nebudete stoprocentně chápat každý detail, z knihy si můžete odnést opravdu obrovské množství cenných informací.

Za tu cenu se prostě vyplatí

Pokud nejste fanoušky suchého textu, nemějte strach. Kniha obsahuje množství nákresů, grafů a tabulek, které ji dělají přehlednější a více čtivou. Musíme také ocenit velmi kvalitní zpracování, díky kterému knížka v ruce působí opravdu solidně. Přesto se nemusíte bát, že byste za ni museli utratit majlant. V současné době se prodává za 499 Kč, což je vzhledem ke kvalitě zpracování, délce a množství obsažených informací více než přijatelná cena.

Závěrečné shrnutí

Chcete-li si obohatit znalosti v tématu výživy, v současnosti na českém trhu neseženete lepší publikaci, než je Moderní výživa ve fitness a silových sportech. Najdete v ní nespočet relevantních informací, spolehlivých zdrojů a praktických rad. Zároveň obsahuje i modelové jídelníčky od zkušených sportovců. Pokud berete otázku výživy vážně, tahle kniha vám doma zkrátka nesmí chybět.

Proč nám můžete věřit?