Ostatní

7 věcí, které si nezapomeňte vzít do posilovny

Autor: |

Spolu s Novým rokem se blíží i spousta novoročních předsevzetí. Pokud jste si zobrazili tento článek, pravděpodobně jste si řekli, že by nebylo špatné začít chodit do posilovny.

No a právě pro vás jsme vytvořili následující sérii článků, které věnujeme jen a pouze začátečníkům. Pojďme se v několika následujících odstavcích podívat na 7 věcí, které si vzít do posilovny.

1. Oblečení

Asi nikdo úplně nepočítá s tím, že by si do posilovny nevzal oblečení na sport. Z vlastní zkušenosti můžeme doporučit spíše kvalitní tepláky, které udrží klouby v teple a díky tomu lépe předchází zraněním. Jestli jsou pro vás ale pohodlnější kraťasy, není to žádný velký problém.

Přidejte k tomu kvalitní, ideálně bavlněné tričko nebo tílko a máte vše potřebné. Pokud sháníte kvalitní oblečení do posilovny, můžeme Vám z vlastní zkušenosti doporučit internetové obchody Total Store a D-sport.

2. Dobré boty

Kvalitní boty jsou do posilovny důležitější, než se většina lidí myslí. Nejideálnější jsou „lifterské“ boty, které jsou do posilovny přímo určené. Pokud nechcete kupovat speciální boty, bohatě postačí jakákoliv obuv s plochou podrážkou (například velice populární Converse). V tomto druhu obuvi totiž rovnoměrně zatížíte tzv. trojbodovou oporu nohy (patu, palec a malíček) a předcházíte tak zraněním.

V případě, že byste cvičili v botách s vyšším podpatkem, byl by například při dřepech vyvíjen vyšší nápor na kolena. Pro začínající cvičence to nepředstavuje žádnou hrozbu, ale ti pokročilejší už by měli sáhnout po botách s plochou podrážkou.

3. Lahev s pitím

Pitný režim je při každé sportovní zátěži velice důležitý. Ovšem ani s ním se to nesmí přehánět. Jak jistě víte, tekutiny prochází přes ledviny, které je filtrují.

Jenže je důležité si uvědomit, že ledviny jsou schopné filtrovat jenom určité množství vody. A při sportovní zátěži bohužel nedokáží zpracovat tolik tekutin jako za normálních podmínek. Proto rozhodně není nutné nosit do posilovny několikalitrové barely s vodou. Bohatě postačí šejkr nebo jakákoliv jiná láhev na pití.

4. Cvičební notýsek

Cvičební notýsek není úplně nutný pro začátečníky, ale rozhodně se jedná o dobrou pomůcku. Můžete si zapisovat jednotlivé cviky, počet sérií a opakování i celkový objem a intenzitu tréninku. Díky tomu si budete moci každý trénink upravovat tak, aby nebyl stejný jako ten předchozí. Samozřejmě pokud se držíte pevně stanoveného cvičebního plánu, je pro Vás notýsek zbytečný.

TIP: Nevíte jak často cvičit? Poradíme vám.

5. Ručník

Rozhodně není dobré na ručník zapomínat. Kožené potahy v posilovnách jsou velmi náchylné a pot je může poškodit. A vzhledem k vysoké koncentraci lidí je používání ručníku také velmi hygienické. Přesvědčte se sami v následujícím videu :-)

6. Vlastní sluchátka

Pokud nechcete poslouchat hudbu z rádia v posilovně, rozhodně vám doporučujeme vlastní sluchátka. Budete se díky nim lépe koncentrovat na výkon a nebudou vás rušit okolní zvuky. Pokud nevíte, jaká sluchátka vybrat, aby dobře držela na uších a byla odolná vůči potu, navštivte náš žebříček nejlepších sportovních sluchátek. 

ŽEBŘÍČEK: Nejlepší sportovní sluchátka do posilovny a na běhání!

7. Časovač

Časovač (i ten v telefonu) je velice praktickou pomůckou pro pokročilejší cvičence, kteří si chtějí přesně hlídat pauzy mezi jednotlivými sériemi. Pokud mezi sériemi nemáte přehnaně dlouhé pauzy, dosáhnete vyšší sekrece růstového hormonu, který hraje důležitou roli v budování svalové hmoty i pálení tuků.

Kontrolování délky pauzy je opět vhodné spíše pro pokročilejší cvičence, začátečníci by se měli soustředit spíše na jiné věci, jako je správné provedení cviků atd.

Pokud Vás zajímá, jak se první den ve fitku chovat, co dalšího si s sebou vzít, jak začít cvičit a případně i na co se zeptat, určitě doporučujeme zhlédnout následující video: 

Později můžete začít nosit:

Předtréninkový suplement

Když vás po čase bude cvičení stále bavit, můžete se začít zaobírat doplňky stravy, jako je například nakopávač. Díky těmto přípravkům docílíte lepšího prokrvení svalů, oddálíte únavu a zvýšíte svoji výkonnost. Pokud by Vás zajímaly ty nejlepší předtréninkovky, určitě navštivte náš praktický žebříček.

Potréninkový suplement

Když už jsme tak začali mluvit o suplementech, určitě přijde vhod i kvalitní proteinový přípravek. Bílkoviny z tohoto doplňku jsou rychle vstřebatelné a tělo tak po náročném tréninku dostane všechny potřebné živiny. Ty nejlepší proteiny můžete opět nalézt v našem přehledném žebříčku.

Magnézium (tekuté i v kostce)

Magnézium na ruce je skvělým pomocníkem pro všechny, kterým činky vykluzují z rukou, protože dokonale vysuší kůži. Pokud navštěvujete moderní fitness centra, určitě zvolte tekuté magnézium, které nezanechává stopy. V old-schoolových hardcore posilovnách můžete většinou bez problémů používat i magnézium v kostce.

Tekuté magnesium můžete koupit např. na shop.kulturistika.com
Zkontrolovat cenu

Pěnový válec

Tato cvičební pomůcka napomáhá extrémním způsobem regeneraci svalů po náročných trénincích tím, že je uvolní a promasíruje. Mimo to také zlepší cirkulaci krve, obnoví svalovou elasticitu a sníží bolestivost svalů a kloubů.

Kvalitní Foam Roller můžete koupit např. na eFitness.cz
Zkontrolovat cenu

To by bylo k tomuto článku všechno a my doufáme, že jsme vám tímto pomohli.

Samozřejmě můžete očekávat další články věnované začátečníkům, takže se máte na co těšit. Rádi bychom Vás poprosili o jakoukoliv zpětnou vazbu v komentářích pod článkem – Pomohl vám tento článek, nebo vám zde něco důležitého chybí? Za každý váš komentář předem děkujeme.

Podobné články

Komentáře (0)

Máš dotaz? Nebo bys jen rád vyjádřil svůj názor? Pošli nám komentář.